Optymalizacja sklepu internetowego i SEO produktów w e-commerce.

Jak optymalizować ofertę sklepu internetowego, by zwiększyć konwersję?

Czy zadajesz sobie pytania:

„Jak zoptymalizować ofertę sklepu internetowego?”,

„W jaki sposób pozycjonować produkty, by zwiększyć sprzedaż mając sklep w abonamencie SaaS?”,

„Co to jest prawidłowa optymalizacja sklepu, by generować sprzedaż online”?

Copywriting dla e-commerce. Jeśli szukasz sposobu na optymalizację Twojego sklepu internetowego, to wystarczy jedna zmiana, by potencjalny klient zobaczył oczekiwany adres zakupowy URL po zapytaniu. Struktura klepu i danego produktu zostaną wzmocnione. Pozycjonowanie sklepu będzie łatwiejsze, a użytkownik częściej zobaczy właśnie Twoje produkty w TOP 10. Zobacz co zrobić, by widoczność sklepu online „poszła” w górę.

Pandemia przyśpieszyła rozwój e-commerce, w związku z tym rynek nasycił się sklepami internetowymi szybciej, niż przewidywali fachowcy. Poprawna optymalizacja sklepu internetowego, a głównie jego oferty stała się priorytetem, by wśród dużej konkurencji skutecznie pozyskać nowych klientów. Największym wyzwaniem okazało się pozycjonowanie sklepu internetowego, w którym podłączony jest automatyczny import produktów. Przedsiębiorcy chętnie sięgają  po nowoczesne rozwiązania, a kompilację potencjalnych ułatwień znajdziemy w CMSach typu SaaS. W cenie abonamentu mają zapewnioną pomoc developera na wielu płaszczyznach.

Początkujący sprzedawcy popełniają też wiele błędów. Wielu z nich szuka później rozwiązań, jak optymalizować ofertę sklepu, kiedy platforma już działa i nie przynosi dochodu.

Warto unikać pewnych niedociągnięć już od początku budowania platformy e-commerce. Stawiając na optymalizację SEO od podstaw, budować świetny współczynnik konwersji generując sprzedaż od pierwszych tygodni istnienia sklepu.

Spis treści:

  • Optymalizacja oferty sklepu, a wynik wyszukiwania.
  • Jak przeprowadzić prawidłową optymalizację SEO?
  • Przyjazne adresy URL i parametr ALT obrazków.

Optymalizacja oferty sklepu, a wynik wyszukiwania

Sklep oparty na platformie SaaS to z reguły miesięczny abonament i prowizja ze sprzedaży. W zamian za cykliczną opłatę przedsiębiorca nie martwi się o aspekty techniczne witryny. Awarie, poprawne utrzymanie kodu strony, czy SEO sklepu internetowego. W pakiecie usług e-commerce spotkać się także można z usługą wysyłki danego towaru wprost od dystrybutora. 

Zalety oprogramowania SaaS nie kończą się tylko na powyższym. To także gotowa struktura sklepu, oferty i podstron. Automatyczne wstawienie feed’ów na stronę. Aktualizacja dostępności stanów magazynowych.

Wracając do automatyzacji danych sklepu www, to na poziomie linkowania produktów i kategorii, działania SEO mogą nie przynosić satysfakcjonujących efektów bez optymalizacji treści na stronie. Jeśli docelowa oferta sklepu nie jest unikalna, nie posiada tagów, opisów danej kategorii, ruch w sklepie może się nie dźwignąć. Unikatowe opisy każdego sklepu, to jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego i SEO dla Twojego sklepu.

copywrietr ecommerce opisy produktow do sklepu www

Jak przeprowadzić prawidłową optymalizację SEO?

Optymalizacja sklepu, to głównie praca z nazwą i opisem dostępnej oferty. Musisz zadbać o zmianę i przekierowanie linków. A także stworzyć meta opisy na swojej stronie. Algorytm wyszukiwarki Google uwielbia takie działanie, a personalizacja treści na stronie przykuje uwagę klientów. Zadbaj koniecznie o opisanie kategorii, a także poszczególnych stron. 

Najbardziej skuteczną formą pozycjonowania produktów jest napisanie od nowa ich nazw oraz wdrożenie atrakcyjnych i oryginalnych opisów. Idealnie będzie, jeśli zastosujesz frazy typu „long tail”. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, warto skorzystać z pomocy copywritera specjalizującego się w e-commerce. Jestem do Twoich usług.

Czego jeszcze nie może zabraknąć w witrynie? Opisów kategorii i treści pobocznych zawierających treści kluczowe dla struktury sklepu.

Dużym wsparciem pozycjonowania jest prowadzenie bloga z dobrze zaprojektowanym content marketingiem. Ważne jest też, by pisać zgodnie z zasadami SEO i Webwriting’u. Chodzi o format nagłówków, używanie wyrażeń kluczowych w tekstach i linkowaniu. Ważne jest także wewnętrzne linkowanie. 

Przede wszystkim chodzi też o pisanie tekstów zawierających odpowiedzi na kluczowe zapytania klientów. Zastosowanie tych rozwiązań ściągnie organiczny ruch na stronę.

Dodaj do social media, dopasowany do targetu lejek marketingowy i łapiesz wiatr w żagle.

Przyjazne adresy URL i parametr ALT obrazków

Powyżej opisałam główne czynności, jakich należy dokonać w obrębie witryny, co niewątpliwie poprawi widoczność sklepu internetowego w Google. W tym punkcie chciałabym się zatrzymać jeszcze przy nazwie produktów, linkach i parametrach ALT (tekst alternatywny) obrazków.

Obok opisów i treści, istotną rolę pełnią unikatowe linki prowadzące do oferty oraz nazwy obrazków prezentowanych na stronie. Są to jedne z najbardziej zaniedbanych elementów w sklepach www, a mają wpływ na ruch organiczny.

Automatyczna aktualizacja produktów przebiega głównie przy użyciu kodu produktu. Warto od razu po imporcie ustawić oryginalne nazwy, linki, a także parametry z frazami kluczowymi. Jeśli nie chcesz fizycznie ściągać, a potem ponownie ładować na serwer tysiąca obrazków, możesz po prostu ustawić im parametr ALT, który będzie zawierał oczekiwane słowa kluczowe.

Czy mój tekst jakoś Ci pomógł? Poniżej znajdziesz więcej treści:

Copywriter maria tanska teksty i tresci seo
Pisanie tekstów

Kim jest Copywriter i czym się zajmuje? Copywriting dla firm

Copywriter według Wikipedii to twórca i autor sloganów reklamowych. Czyli osoba, która zajmuje się pisaniem tekstów do marketingu bezpośredniego. W Internecie natomiast można się spotkać z przekonaniem, że copywriter redaguje treści na strony internetowe. Jak to właściwie jest? Przyjrzyjmy się bliżej, czym zajmuje się copywriter i czy rzeczywiście chodzi o „masową produkcję” treści. Co warto

Czytaj więcej »
Jak optymalizowac pozycjonowac oferte sklepu internetowego
E-commerce

Optymalizacja sklepu internetowego i SEO produktów w e-commerce.

Jak optymalizować ofertę sklepu internetowego, by zwiększyć konwersję? Czy zadajesz sobie pytania: „Jak zoptymalizować ofertę sklepu internetowego?”, „W jaki sposób pozycjonować produkty, by zwiększyć sprzedaż mając sklep w abonamencie SaaS?”, „Co to jest prawidłowa optymalizacja sklepu, by generować sprzedaż online”? Copywriting dla e-commerce. Jeśli szukasz sposobu na optymalizację Twojego sklepu internetowego, to wystarczy jedna zmiana,

Czytaj więcej »